2010. május 18., kedd

Pestós sült újkrumpli :)

Kicsit ugyan időigényes ez a recept, de megéri, mert mennyei köret. :)

Hozzávalók:

Kb. 8-10 db újkrumpli
Kakukkfő
pesto (házi vagy Bertolli)
2 nagy paradicsom
1 citrom
olíva olaj
tarka bors


A krumplikat megpucolom, és keresztben kettévágom, hogy ormótlan nagy darabok legyenek még így is. Sós vízbe dobom, majd felforralom a vizet, és pár percig fedő alatt hagyom puhulni. Nem kell, hogy teljesen megfőzzük, hiszem még hátravan a sütés.

Egy római tálba öntöm a krumplikat, valamint a felnegyedelt paradicsomokat, és meglocsolom egy kis olajjal és citromlével. Rászórok egy kis kakukkfüvet, tarka borsot, majd jöhet a só. Egy kanállal picit megnyomkodom, hogy megrepedjenek a burik, de azért ne essenek szét, az nem lesz túl esztétikus. Fél citromot is mellé rakom (azt, amiből ráfacsartam a levet). Előmelegített 180-200 fokos sütőben egy jó órát sütöm, míg egy picit aranybarna nem lesz. Rákanalazom a pestót és még 1-2 percre visszadugom a sütőbe, hogy átvegye ezt az ízt is.

Én ma sült kecskesajtot csináltam mellé, amit úgy bolondítottam meg egy kicsit, hogy most tettem a tetejére aszalt paradicsomot, valamint zöld fűszereket, és kb. 10-15 percig sütöttem a sütőben. Egyszerű nyers bébispenót volt a saláta. Ez a három étel együtt egy tányéron fantasztikusan néz ki, és az íze is fenséges. Jól sikerült ebéd volt ma! :)

Jó főzőcskézést és mosolygós napokat!
Lili


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése