2010. április 7., szerda

Tejbedara :)

Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de nekem általában a legegyszerűbb dolgokkal gyűlik meg a bajom. A főzelék inkább leves lesz, a tejbedara túl sűrű, pedig a férjem hígan és csomósan szereti. Na a csomókat nagyon nehezemre esik benne hagyni, mert az én felfogásom szerint a híg és csomós tejbedara az elrontott változat. Ezért is lepődtem nagyon meg, mikor drága férjem közölte, hogy ő úgy szereti.
Én általában 1 liter tejet használok. Ha sűrűbbre akarom, akkor ahány dl tej, annyi evőkanál búzadara, és feleannyi kanál barna cukor megy bele. Ha hígabban szeretem, akkor picit kevesebb búzadarát rakok bele. Ha nem akarom, hogy csomós legyen, akkor előbb a cukrot és a darát egy pici tejjel összekeverem, csomómentesítem :) és utána öntöm hozzá a többi tejet folyamatos kevergetés közben. Ha azt akarom, hogy csomós legyen, pont fordítva csinálom. Felmelegítem a tejet, és mikor már majdnem forr, akkor adom hozzá a cukrot és a darát. Forrás után már nem kell neki sok, pár pillanat alatt kész van.
Lehet rá sok finomságot tenni. Egy tábla csokit feltördelek, és beledobálom a darabkákat, és élvezem, ahogy olvadnak. :) Kalóriabomba, az biztos. :) Fahéjjal, kakaóval, vaníliával is nagyon finom. :)
Jó étvágyat! :)
Lili

1 megjegyzés:

  1. Képzeld, kiskoromban én is mindig csomósra kértem mindig Anyukámtól! :)))
    Bencike is nagyon szereti, neki mézzel édesítem és gyümölcsöket pakolok rá.

    Jó hallani Rólad, nagyon szeretnélek már látni, gyógyulgass, puszillak!!!

    VálaszTörlés