2010. november 15., hétfő

Rántotta tojás nélkül :)

Talán ez az a recept, amivel felül lehet múlni a bundáskenyér tojás nélküli receptemet. :) De legalább annyira meghökkentő első hangzásra, azt biztos. :)

Hozzávalók:
tofu
lila hagyma/hing
szója virsli
zabtejszín
kurkuma
pirospaprika

olíva olaj

Egy kevés olíva olajon üvegesre pirítjuk a hagymát, vagy ha nem eszel hagymát, akkor hozzáadsz egy kis hing fűszert. Ezután jöhet hozzá a felkarikázott virsli, majd ha az is már egy picit megpirult, jöhet a tofu. A tofut előtte villával törd össze, egyébként nehéz dolgod lesz. Mivel a tofu elég semleges ízű, ezért olyan lesz, amilyen fűszert használsz. Én elég sok kurkumát adok hozzá, és egy kis pirospaprikát, így megszólalásig hasonlít is egy rántottára. Azért, hogy ne legyen olyan száraz, adok hozzá egy kevés zabtejszínt is. A végén sózd meg, kevergesd még egy kicsit, és kész. Mivel igazi rántottát évek óta nem ettem, nem emlékszem már az ízére, de ez a "hamis" nekem nagyon ízlik. :)

Jó étvágyat!
Lili


2 megjegyzés:

  1. Szia!
    Mindekinek más az izlése, de ez nekem nagyon fura recept.
    - Szója remek étel.
    - zab pehely/liszt stb remek alapanyag.

    De szója virsli meg zabtej nekem fából vaskarika, ráadásul ipari kaja. ezeke tiszta E-betüből és rommáfeldolgozásból készült vackok. Szerintem egy jó ksi tanyasi tojásnál kevés egészségesebb van. Persze mondom izlések és pofonok. (

    VálaszTörlés
  2. Szia Gugu!

    Nem értünk egyet, de ettől színes a világ, hogy mások vagyunk. :)

    Én nem szeretem a szóját, sem a szója tejet. Az előbbi nagyon nyákosít, az utóbbi meg büdös. Nekem. :) A zabtejjel semmi ilyen problémám nincsen, ezért is használom. :)

    Ez egy vegetáriánus blog, ezért itt tojást nem találsz. :)

    A szója virsliből és zabtejből is van szerintem valóban olyan, amit írsz, és nem ajánlott, de vannak jobb minőségűek is.
    Megnéztem, mert kíváncsivá tettél, és sem a virsliben, sem a zabtejben egyáltalán nem volt E, pedig azt kötelező feltüntetni.

    Próbáld ki ezt a receptet, mert elképesztően finom! :) Tehetsz még bele koktélparit, vagy megszórhatod sajttal, zöldfűszerrel stb.

    Mosolygós napot!
    :)

    VálaszTörlés