2010. február 7., vasárnap

Tápióka puding :)

A tápióka gyöngy fehér színű apró golyócskákat takar, amit én indiai boltban szoktam beszerezni. A tél valahogy a pudingok „szezonja” is, és ez egy kicsit különlegesebb, noha egyáltalán nem nehezebb elkészíteni, mint egy egyszerű pudingot.

Hozzávalók:

1 bögre tápióka gyöngy
Kb. 1 liter tej
Fél liter tejszín
Barna cukor
Ízesítéshez: barna cukor / fahéj / reszelt narancshéj / vanília rúd / gyümölcs

Egy jó fél órára beáztatom a tápióka gyöngyöket két bögre tejbe. Utána közepes lángon nekiállok megfőzni, de teszek hozzá még fél liter tejszínt is. Főzés közben könnyen besűrűsödik még idő előtt, ezért jó, ha van még egy kis tej kéznél, még legalább egy bögrényit fel fog venni. Nem kell végig ott állni mellette, de azért gyakran meg kell kevergetni. Akkor jó, ha a fehér gyöngyök üvegesek lesznek. Persze meg is kóstolhatod, az is egy jó módszer :) , de én nem szoktam főzés közben kóstolgatni az ételt, ahogy korábban szerintem már írtam, illatok és érzések alapján főzök.

Változatok:

Önmagában is finom a tápióka puding, ha kicsit hígabban csinálod, és melegen fogyasztod, akkor akár egy jó kis reggeli is kerekedhet belőle.

Ha karamellásat szeretnél, akkor kb. 8-10 evőkanát barna cukrot karamellizálj, és öntsd hozzá. Ezt nagyon egyszerűen megteheted: rakd a cukrot vastagfalú edénybe, és folyamatos kevergetés közben, olvaszd meg. Amint megolvadt, készen is van, öntheted a pudinghoz. Ha nem a karamellás változatot készíted, akkor is adj hozzá cukrot.

Nagyon finom a fahéjas változat is, és még sok dologgal megbolondíthatod, ahogy érzed, kísérletezz bátran! Finom hozzá a vanília, a gyümölcs, a reszelt narancshéj stb. Nagyon elrontani nem lehet. :)

Jó étvágyat!
Szeretettel:
Lili

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése