2010. február 3., szerda

Fűszeres csicseriborsó leves :)

Ezt a levest nagyon-nagyon szeretem, általában főételként, friss bagettel eszem, és annyira laktat, hogy nem is bírok utána mást enni. :)

Hozzávalók:

egy pici olivaolaj
1 hagyma
2 gerezd foghagyma
egy marok mandula
garam masala
chili por
őrölt koriander
kurkuma
gyömbér
400 gr sűrített paradicsom
400 gr főtt csicseriborsó
fél liter zöldségleves
só, bors
A mandulát egy picit megpirítom egy kis serpenyőben, egy másikban pedig a hideg olajba beleteszem a felkarikázott hagymát, és üvegesre párolom. Hozzáadom közben a foghagymát is.
Először a csicseriborsót szoktam hozzáadni, és utána paradicsomot, majd ezt jól befűszerezem, és utána adom még hozzá a zöldségleves alapot. Ez utóbbiból 4-5 dl elég szokott lenni, attól függ, hogy mennyire híg levest akarok. A mandulát én a vége felé szoktam beletenni, általában akkor, amikor eszembe jut, hogy hoppá, ez kimaradt. :))) Sózom, borsozom, és kész is kb. fél óra alatt az egész. Nem túl bonyolult, nem időigényes, de nagyon-nagyon finom.
Tippek:
1. Lehet azzal bonyolítani, hogy előző este beáztatod a csicseriborsót és másnap megfőzöd, meg te készíted el a paradicsomot, és a zöldséglevest sem kockából csinálod, de így is nagyon szuper íze lesz, de kétség kívül más, ha minden frissen készül. Ez utóbbi esetben azonban fél óra helyett kb. 3 óra alatt tudod elkészíteni.
2. Ha nem nagyon szereted a csípőset, vagy nem vagy benne biztos, hogy mindenki jól bírja, akkor inkább csak rakd ki az asztalra a chili port, ne tedd bele az ételbe. Ha teszel bele, akkor is csak keveset.
3. Tandori masala-val is jó, és néha még curry-t is szoktam hozzáadni.
4. A gyömbér mindenképpen legyen friss, a gyömbérpor, vagy hogy nevezik nem túl finom. Nem kell sok. Hámozd meg a gyömbér gyökeret, és reszelj bele egy kicsit a levesbe. Hogy mi a kicsi? Kb. 1 teáskanálnyi bőven elég lesz.
5. Én nem fekete, hanem frissen őrölt tarka borsot szoktam használni.
Jó étvágyat! :)
Szeretettel:
Lili

3 megjegyzés:

  1. Imádom a leveseket!!! Simán el tudnám képzelni, hogy kizárólag levesen - na jó, levesen és tésztán - éljek. :)))
    Egyszer majd kipróbálom ezt is. Apropó: garam masala: azmiazmiaz?? Ugye valami fűszerkeverék? Hol lehet beszerezni?

    VálaszTörlés
  2. Én is nagyon leveses vagyok. :):):) Na azért a tésztákat sem vetem meg. :):):)
    A garam masala az egy indiai fűszerkeverék, lehet kapni a Kaisers-ben is, meg indiai boltokban, hihi. :)
    Nagyon tartalmas és finom leveske. Most jutott eszembe még, hogy hámozott parikonzervből még jobb. :)
    Holnap szerintem megfőzöm ezt a leveskét megint. :)

    VálaszTörlés
  3. Ez a leves pl. nagyon finom volt, köszönöm az újdonságokat.
    A tápiókapuding azóta sem megy ki a fejemből, egyszer csak megszületik.
    Sz:)

    VálaszTörlés