2010. október 16., szombat

Habarás :)

Rántás, habarás, mindig mindenki úgy beszél ezekről a technikákról, mintha ezt már egy csecsemő is tudná. Emlékszem még az első szakácskönyvemre, hány szót nem ismertem belőle. Blansírozás, és társai. Azonban a rántás és a habarás jelentésével hiába vagyok már jó régóta tisztában, mégsem sikerült igazán eltalálnom eddig. A főzelékeim inkább leves-szerűek, nem túl sűrűek.

Ma azonban a következőt próbáltam ki:
4-5 evőkanál teljes kiőrlésű tönkölylisztet kevertem simára zabtejjel. Nagyon szerették egymást, egyáltalán nem akart csomós lenni. :) Aztán ezt hozzáadtam a főzelékemhez. Végre rájöttem, ha nem teszek túl sok vizet a babra (vagy amit éppen főzök), akkor utána zabtejjel, vagy bármilyen gabonatejjel, ha vegán ételt akarok, tudom még hígítani. Hihetetlen, hogy néha ennyire alap dolgok hiányoznak! Évekig azért nem sikerült a főzelékem, mert alapból túl sok vízzel tettem fel főni a zöldséget. Pedig annyi bőven elég, hogy éppen ellepje. A lényeg, hogy most már tudom. :) Szóval a kulcs, kevés víz, majd később tejjel hígítás, ha kell. :)

Tudom, hogy ez a legtöbbeteknek evidens, de ha csak egy embernek tudok ezzel segíteni, és nem jár úgy, mint én, akkor az már jó. :)

Tanulság számomra: nem kell mindig mindent túlbonyolítani. :)

Mosolygós hétvégét!
Lili


1 megjegyzés:

  1. Én sem tudtam rántani egészen pár héttel ezelőttig, amikor is anyukámmal skype-on keresztül főztünk lencse főzeléket!:) Ő mondta, hogy mennyi kell még a lisztből, az olivaolajból:) Jópofa volt! Én csináltam mindent, de mégis együtt! Múltkor már azt a technikát használtam, hogy ha kicsit sok a víz a főzés közben, akkor közvetlenül rántás előtt kiöntök belőle egy kis pohárba, vagy tálkába, hogy annyi maradjon, amennyit írtál. Ha higítani kell,mert túl sűrű lett, akkor ezt a már zöldségízű,sós fincsi levet adom hozzá:)Anyu szerint kíséretezni kell vele! Mit főztél? Babfőzeléket?
    Puszillak!:)

    VálaszTörlés