2010. június 18., péntek

Ghí és házisajt :)

Ez a két alapanyag nélkülözhetetlen az indiai konyhában. Azt gondolnád, hogy nehéz elkészíteni, pedig nem. Korábban is próbálkoztam, akkor küzdöttem vele én is, de most a főzőtanfolyamon megtudtam, mi a titok. :)

Ghí:

A ghí nem más, mint tisztított vaj. Koleszterin-mentes, ha jól tudom, és még hűtőbe sem kell tenni, úgy sem romlik meg. Kell hozzá kb. 1 kg teavaj. Felteszed közepes erősségen forralni. Először persze felolvad, kevergesd közben, majd elkezd forrni, és fehér kicsapódás keletkezik a tetején, amit egy kanállal folyamatosan le kell szedegetni. Ez kicsit macerás, de egyszer kell megcsinálni. :) Akkor lesz jó, amikor teljesen leszeded a habot, és a maradék áttetsző, mint a víz. Ez a maradék a ghí. Teljesen tiszta lesz. Jóval kevesebb lesz, mint az eredeti mennyiség, ezen ne lepődj meg. :)

Paneer/házi sajt:

Nagyon fontos hozzávaló a házi tej. Boltiból nem lesz jó, kevés is lesz, és nem nagyon akar majd összeállni. Higgyetek nekem, kipróbáltam... Kár szenvedni. 2 liter magas zsírtartalmú házi tejet forralj fel, majd vedd le a tűzhelyről, és önts bele citromlevet, amíg kicsapja. Mikor jó? Ha a teteje túrós lesz, a maradék folyadék meg zöldes színű. Hagyd lefedve állni egy picit, kb. 10-15 percet, majd szűrőkanállal szedegesd ki óvatosan a kicsapott részt, és tedd egy szűrőbe, hogy lecsepegjen. Kicsit nyomkodd is meg, hogy a nedvesség minél jobban kijöjjön belőle, de azért bánj vele óvatosan. :) Hagyd egy fél órát pihenni, addigra már szépen összeáll, tudod is vágni. Az ételhez a végén add hozzá, nem fog elolvadni, szuper, hogy egészben megmarad.

Változatok házi sajtra:

Ha szeretnéd kenyérhez enni, és nem ételbe tenni, akkor jobb, ha ízesíted, mert elég natúr íze van. A tejet még a kicsapás előtt kell pl. zöld-fűszerekkel ízesíteni. A többi folyamat ugyanaz. Ezt még nem próbáltam, mert én ételekben egyelőre jobban el tudom képzelni, nem vagyok egy nagy sajtos egyébként.

Ki is sütheted ghíben vagy más zsiradékban a feldarabolt/szeletelt paneert, és úgy is hozzáadhatod az ételhez. Nagyon finom ez a változat.

Hajrá csajok! :) Na és persze fiúk! :)

Szeretettel:
Lili

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése