2011. szeptember 28., szerda

Őszibarack leves :)

Várandósságom előtt nem voltam oda az őszibarackért, sőt, gyümölcsléként meg sem bírtam inni. Azonban ez eléggé megváltozott, mintha a pici a pocakomban "követelné", és most nagy favorit lett. :):):) A gyerkőc úgy tűnik ezek alapján is, hogy az apukájára hasonlít, mert Tomi nagyon szereti az őszibarackot. :):):)

Tegnap csináltam egy kis fini bari levest, Tominak ízlett nagyon, én sajnos nem tudtam a diabétesz miatt megkóstolni, de gondoltam, azért megosztom veletek. :) Nagyon gyorsan kész van, és még lehet kapni finom barackot, kár kihagyni a szezonális finomságok közül. :)

Hozzávalók:

kb. másfél kiló érett őszibarack
fél bögre barna nádcukor
fél liter tej
2 dl tejszín
1 citrom
1 csomag Bourbon vaníliás cukor
mandula szeletek

Megpucoltam a barackok valamivel több, mint felét, és felszeletelve beledobtam a turmix gépbe, majd hozzáadtam a tejszínt, tejet, cukrot, egy fél citrom levét, és a vaníliás cukrot, majd összeturmixoltam.

A megmaradt barackokat jól megmostam, majd héjastul felkockáztam. Citromlével meglocsoltam, hogy ne barnuljon be, és egy kis cukorral is megszórtam, majd állni hagytam hűtőben.

Ha nincs időd, akkor rögtön hozzáadhatott a turmixolt alaphoz, de akkor ne cukrozd meg, mert nem olvad fel, és rastogni fog a fogaid között.

A lényeg, hogy előbb utóbb rakd bele a folyékonyba a szilárd kis barack kockáidat, szórd meg a tetejét egy kis mandulával, de véletlenül se a sós egész változattal, maradjunk a blansírozott, szeletelt, sótlannál. :) Ha szereted, még nyomhatsz rá egy kis tejszínhabot is, de azt is csak tálaláskor.

Behűtve finom igazán, kell egy kis idő, míg összeérik. :)

Jó étvágyat!
Lili




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése